,,Auklėti vaiką reiškia visą laiką auklėti ir save patį.“
Masaru Ibuka
Socialine pedagoge progimnazijoje dirba
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Kontaktinis laikas |
Pietūs |
Pirmadienis |
8.00 – 15.30 |
12.00 – 12.30 |
Antradienis |
8.00 – 15.30 |
12.00 – 12.30 |
Trečiadienis |
8.00 – 15.30 |
12.00 – 12.30 |
Ketvirtadienis |
8.00 – 15.30 |
12.00 – 12.30 |
Penktadienis | 8.00 – 15.30 | 12.00 – 12.30 |
Kontaktai
Mobilusis +370 652 34162
Socialinis pedagogas – padeda vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, švietimo įstaigoje, racionaliai išnaudoja visas teikiamas galimybes lavintis, mokytis ir augti savarankiškais piliečiais. Ginantis, saugantis, globojantis, padedantis visiems vaikams, tėvams ir mokytojams – visiems, kuriems reikia pagalbos, kurie jos prašo.
Socialinio pedagogo funkcijos
Socialinio pedagogo darbo objektas
- Mokiniai.
- Pedagogai.
- Mokinių šeimos nariai.
- Formalios ir neformalios mokykloje susidariusios grupės.
- Kitos įstaigos, teikiančios socialinę – pedagoginę – psichologinę pagalbą ir/arba šias paslaugas teikiantys specialistai.
Socialinio pedagogo veiklos turinys
- Dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais švietimo įstaigoje dirbančiais specialistais.
- Vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais, vaikams kylančiais sunkumais (pvz.: mokymosi sunkumai, elgesio ar mokyklos lankymo problemos).
- Inicijuoja, organizuoja socialinius projektus bei vykdo prevencines programas.
- Kartu su klasės vadovais, kitais ugdytojais padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti vaiką, jo socialinius įgūdžius; suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas. Informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę ir pedagoginę pagalbą.
- Bendradarbiauja su klasių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines-pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų; padeda jiems geriau suprasti, kaip vaikų socialinės problemos veikia jų elgesį, pažangumą, lankomumą; teikia siūlymus, kaip būtų galima gerinti socialinį-pedagoginį klimatą, sukurti jaukią, saugią darbo aplinką.
- Kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį-informacinį darbą. Nuolat palaiko ryšius su vietos bendruomene ir įvairiomis vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis įstaigomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą.
- Tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį; organizuoja ir koordinuoja socialinės-pedagoginės pagalbos teikimą.
- Atstovauja ir gina vaikų teises švietimo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
- Lanko vaikus jų namuose, jeigu klasės vadovas neturi tam galimybių.
Siekdamas vaiko gerovės ir saugumo socialinis pedagogas vykdo šias funkcijas
- Įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas).
- Konsultacinę (pataria, padeda, konsultuoja).
- Vadybinę (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus ir už juos atsako).
- Korekcinę (skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina, mobilizuoja).
- Šviečiamąją (informuoja, aiškina).
- Koordinacinę (palaiko ryšius, siunčia-perduoda informaciją).
- Prevencinę (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti).
- Teisinę (atstovauja, gina vaiko interesus).
- Socialinio ugdymo.