LT | RU | EN
Apie mokyklą
Struktūra ir kontaktai
Bendruomenė
Veikla
Tvarkaraštis
Pasiekimai
Paslaugos

Loading

Visagino ,,Gerosios vilties“ progimnazija

Teisinė forma Savivaldybės biudžetinė įstaiga
Adresas Partizanų g. 2/7, LT- 31105 Visaginas, Lietuva
Įm. kodas 190243095
Registras Valstybės įmonės Registrų centro Utenos filialas
Tel. (8 386) 31671
Tel./Faks. (8 386) 31048
El. paštas jolanta.bartkuniene@vgvp.lt

PRIIMAMOJO DARBO GRAFIKAS

I - IV: 8.00 - 17.00

V: 8.00 - 16.45

Pietūs: 12.00 - 12.45






Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Marry a Russian Woman contador de visitas счетчик посещений

SVARBU

VAIKŲ UŽKANDŽIŲ DĖŽUTĖ – BE BANDELIŲ IR GAZUOTŲ GĖRIMŲ

Ne vieniems tėvams dažnai iškyla klausimas, kokių sveikesnių produktų įdėti vaikams į mokyklą ar būrelį, kuo pakeisti pamėgtus bulvių traškučius, bandeles ar gazuotus gėrimus.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų nuomone, užkandžiai puikiai padeda numalšinti alkį, tačiau jie neturėtų tapti vieninteliais dienos patiekalais. Pusryčiams, pietums ir vakarienei reikėtų rinktis virtus, troškintus, rečiau keptus patiekalus, o tarp trijų ar keturių pagrindinių valgymų – užkąsti vaisių, uogų, daržovių, riešutų, pieno ir grūdinių produktų.

Kasdien – po obuolį, kriaušę ar slyvą

Šie vaisiai turi labai daug naudingų medžiagų. Obuoliuose gausu vitaminų C, B1, P, A, ląstelienos, pektinų, geležies, mangano, kalio, natrio, kalcio. Juose esantis didelis kiekis antioksidantų apsaugo plaučius nuo žalingų medžiagų, esančių įkvepiamame ore. Manoma, kad obuoliai stabdo dantų ėduonį, emalio irimą, dezinfekuoja burnos ertmę.

Kriaušės taip pat gardus ir naudingas organizmui užkandis. Jos labai gerai numalšina troškulį, tad gali puikiai pakeisti gazuotus gėrimus. Kriaušės gerokai lenkia kitus vaisius cinko kiekiu. Šio mikroelemento, kuris stiprina imunitetą, gerina virškinimo sistemos veiklą, padeda atsinaujinti ląstelėms, kriaušėse daugiau nei obuoliuose, slyvose, juoduosiuose serbentuose ar žemuogėse. Daug kriaušėse ir kalio, reikalingo normaliai širdies veiklai palaikyti. Taip pat šiuose vaisiuose yra vario, geležies, magnio, šiek tiek natrio, kalcio, fluoro, fosforo, jodo. Kadangi kriaušėse yra daug įvairių mikroelementų, jos gerina smegenų veiklą, padeda susikoncentruoti.

Slyvose daugiausia B grupės vitaminų, tačiau yra nemažai ir vitamino C, karotino, o vitamino E kur kas daugiau nei vyšniose, apelsinuose, mandarinuose ar kriaušėse. Taip pat daug vitamino P, stiprinančio kraujagysles, taip pat vario, kuris mažina galimybę atsirasti depresijai, stiprina nervų sistemą. Yra nemažai širdžiai reikalingo kalio, organizmą stiprinančio cinko, kalcio, fosforo, šiek tiek natrio ir magnio. Tad slyvos gerina protinę veiklą, didina darbingumą bei atsparumą stresui. Slyvose gana daug angliavandenių, kurie labai lengvai pasisavinami ir yra puikus energijos šaltinis.

Vietoj saldainio – džiovinti vaisiai

Džiovinant vaisius išlieka beveik visos naudingos medžiagos, kurių buvo ir šviežiuose: kalcis, geležis, magnis, kalis, pektinai, įvairūs vitaminai. Bet labiausiai džiovinti vaisiai vertinami dėl juose esančios virškinimą gerinančios ląstelienos, kuri absorbuoja vandenį ir dalyvauja maistui judant organizme.

Užkandžiui galima rinktis saujelę įvairių džiovintų vaisių arba savo mėgstamų. Pavyzdžiui, razinos stiprina širdį ir nervų sistemą, džiovintos slyvos – regėjimą bei reguliuoja medžiagų apykaitą, didina organizmo atsparumą peršalimo ligoms. Abrikosai nuima įtampą. Iš visų džiovintų vaisių jie turi daugiausia kalio, fosforo ir geležies, todėl, dažnai valgant džiovintų abrikosų, pagerėja medžiagų apykaita, širdies darbas, sumažėja fizinė ir emocinė įtampa. Datulės sukaupia ypač daug vitamino B5, kuris gerina darbingumą ir padeda susikaupti.

Traškūs užkandžiai

Kai norisi užkąsti, galima rinktis duoniukus, trapučius ar paplotėlius. Paplotėliai dažniausiai kepami iš rupiai maltų miltų, nenaudojant nei mielių, nei druskos. Duoniukų pagraužti vaikams kur kas naudingiau nei riestainių ar sausainių. Mat jie gaminami iš įvairių grūdinių kultūrų: kviečių, miežių, rugių. Gamintojai siūlo ir plonų duonos traškučių su kmynais, česnakais, įvairiais grūdais, be mielių.

Riešutai suteikia energijos

Riešutai puikiai numalšina alkį. Tad jie tinka ne tik kaip užkandis tarp pagrindinių valgymų, bet ir tuomet, kai nėra galimybės suvalgyti šilto maisto. Riešutuose gausu aminorūgščių, vitamino E, folio rūgšties. Nemažai riešutuose ir mineralų, stiprinančių imunitetą: vario, magnio, kalio, cinko, jodo ir seleno.

Sūrio lazdelės – maistingas ir smagus užkandis

Sūrio lazdelės – puiki alternatyva bulvių traškučiams ar sausainiams. Sūris – maistingas produktas, ypač vertinamas dėl baltymų, teikiančių žmogaus organizmui aminorūgštis. Jame yra ir žmogaus organizmui būtinų A, B grupės vitaminų bei mineralinių medžiagų. Dažniausiai sūrio lazdelės gaminamos be skonio stipriklių ar kitų priedų, pagamintų iš genetiškai modifikuotų produktų.

Parengta pagal Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistų rekomendacijas
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Miglė Bulovienė

Mieli, tėveliai,

Žiemą keliuose tyko įvairiausi pavojai: slidi kelio danga, vyraujanti prieblanda, dažni krituliai. Visa tai blogina vairuotojų matomumą, todėl tamsiuoju paros metu ypatingai svarbu pasirūpinti vaikų sauga keliuose ir jiems skirti išskirtinį dėmesį. Primename, kad saugant save ir kitus eismo dalyvius, atšvaitus būtina ne tik turėti, bet ir naudoti juos pagal paskirtį – segėti juos taip, kad atšvaitas laiku perspėtų vairuotojus ir apsaugotų jūsų vaiko gyvybę.

Atšvaitą reikia segėti dešinėje kūno pusėje. Juostinis atšvaitas nešiojamas ant dešinės rankos drabužių rankovės virš riešo bei kojos blauzdos srityje. Tuo tarpu, pakabinamą atšvaitą, pervertą virvele, segtuku reikia pritvirtinti prie drabužių (pvz. kišenės), kad jis švytuotų žmogaus kelių aukštyje. Atšvaitai pritvirtinti prie kuprinių, sportinių maišelių šviesą atspindi prastai, todėl yra neefektyvūs.

Kviečiame tėvelius prisiminti ir vykdyti kitus pagrindinius saugaus eismo reikalavimus: laikytis saugaus greičio, užsisegti saugos diržus, mažuosius vežti tik specialiose sėdynėse, eiti kaire kelio puse, kurti nepakantumo atmosferą neblaiviems eismo dalyviams – vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams.

Rodykime savo vaikams gerą pavyzdį!


Verta pažiūrėti

Mokomajame filmuke „Kartų polilogas. Kaip ugdyti šiuolaikines kartas?“ apibūdinamos keturios kartos:

  1. kūdikių bumo karta (gimusieji 1943-1960 m.),
  2. X (nežinomoji, maištingoji) karta (gimusieji 1961-1981 m.),
  3. Y karta (juos dar vadina socialinių tinklų, tūkstantmečio; gimusieji 1982-2004 m.),
  4. Z karta („Google" karta; gimusieji nuo 2005 m. ir gimsiantys iki 2023 m.).

Mokyklose dirba pedagogai, atstovaujantys kūdikių bumo, X ir Y kartoms. Jie moko ir ugdo mokinius, atstovaujančius Y ir Z kartoms. „Susikalbėti" skirtingų kartų atstovams vertybiniu lygmeniu nėra paprasta: jie turi skirtingas vertybes ir pomėgius, skirtingai mąsto, skirtingai perka ir valgo, skirtingai rengiasi, skirtingai mokosi. Filmuke paaiškinama, kuo viena karta skiriasi nuo kitos, kokios yra kiekvienos kartos vertybės. Geriau pažįstant vieniems kitus didėja sėkmingos komunikacijos, veiksmingo ugdymo galimybės.

Parengta pagal UPC
Pavaduotoja ugdymui Miglė Bulovienė


KVIETIMAS

Kviečiame dalyvauti konferencijoje „TĖVAMS DĖL VAIKŲ“
2017 M. kovo 25-26 d. LITEXPO, Vilniuje
RIMTAI, PROFESIONALIAI, SU MEILE

Daugiau informacijos www.atsakingatevyste.lt

KAIP PADĖTI VAIKUI IŠMOKTI SKAITYTI IR RAŠYTI?

Vaikų gebėjimas prisiminti informaciją, taip pat išmokti skaityti, rašyti labai skiriasi. Vieni išmoksta anksti ir lengvai, tarsi savaime, artimiesiems nepastebint paties išmokimo proceso, kitiems tai sunkus išbandymas, reikalaujantis daug laiko, kantrybės ir pastangų.

Sunkumai gali būti įvairūs: mokydamiesi rašyti vaikai ilgai nepajėgia įsiminti raidžių elementų ar raidžių, jas painioja, rašo lėtai, netaisyklingai, nepaiso linijų, mokydamiesi skaityti painioja vizualiai panašias raides, sunkiai jungia raides į skiemenis, nepajėgia jungti skiemenų į žodį, gana ilgai skaito paraidžiui. Vėliau ne tik skaitydami, bet ir rašydami sukeičia žodžiuose raides, skiemenis, juos praleidžia (prideda), kartais rašo raides, skaičius, žodžius „veidrodiškai“, jiems sunku suprasti perskaitytus žodžius, suvokti sakinio, teksto prasmę. Vaikas skaito labai lėtai, ilgai dvejodamas prieš perskaitydamas skiemenį ar žodį, spėlioja, „pameta“ skaitomo teksto vietą ar eilutę, dažniausiai skaitydamas vedžioja pirštu, greitai pavargsta, kyla nerimas, įtampa.

Jei, nepaisant kasdieninių, intensyvių, ilgalaikių pratybų, vaiko skaitymo ir rašymo įgūdžiai yra labai menki, neieškokite nei kvailumo, nei tinginystės, nei piktavališkumo. Pamėginkite suvokti, kaipgi iš tikrųjų jaučiasi daug pastangų dedantis, bet minimalių rezultatų pasiekiantis vaikas - galbūt žlugęs, beviltiškas, „kitoks“ nei kiti jo draugai? Nuoširdžiai jį palaikykite, pastebėkite net ir minimalią jo pažangą.

Padėti vaikui - tai kantriai, mažais žingsneliais, vaiko tempu eiti į priekį. Kaip tai padaryti pataria logopedė Svetlana Klepalova ir specialioji pedagogė Ela Krasikova.

Pratimai
Kaip skatinti vaikus skaityti
Disleksija
© 2008–2018 Visagino „Gerosios Vilties” progimnazija
Paskutinė svetainės atnaujinimo data 2017-11-13